Meteen naar de inhoud

Ons begeleidingsteam

André (Oprichter van Stichting D-A-T en Zorg voor Arbeid)

Jarenlange ervaring in het begeleiden op de werkplaats en op de vele klussen heeft André geleerd dat ieder persoon unieke eigenschappen heeft en dat er veel meer mogelijk is, in de algemene ontwikkeling en de arbeids mogelijkheden dan aanvankelijk wordt aangenomen/. Daarom dient er voldoende tijd en aandacht te worden gestoken in de ontwikkeling.

Loek (Oprichter van Stichting D-A-T en Zorg voor Arbeid)

Jarenlange ervaring in het begeleiden van mensen met alle soorten van beperkingen hebben ervoor gezorgd dat Loek snel de mogelijkheden van een persoon kan inschatten. Een praktijkman met een subtiel gevoel voor zaken met betrekking tot de medewerkers, of, zoals vaak gezegd wordt, collega

Anita

Sinds begin 2013 werkzaam bij Stichting D-A-T (en Zorg voor Arbeid)
Heeft al een carriëre in de zorg gehad. maar heeft gekozen op ons verzoek om o.a. voor beide organisaties zich toe te leggen op het (intensief) begeleiden van onze stagiaires en het afnemen van evaluaties en het bijhouden van zorgplannen. Anita vindt: “Deze manier van zorg verlenen past perfect bij mijn kwalificaties en kennis. Ik vind het een hele uitdaging om collega‘s goed te begeleiden en mee te helpen om de wensen en verlangens van iedere collega in kaart te brengen”. Voor de stagiaires geldt: “Mee te helpen het begeerde diploma zorg en helpende te halen. Er zijn al een aardig aantal mensen geslaagd, daar ben ik best trots op. Ook het meedenken met Stichting D-A-T en Zorg voor Arbeid, het mede plannen en professionaliseren ervaar ik als zinvol en nuttig.”

Dré

Sinds 2011 werkzaam bij Stichting D-A-T (en Zorg voor Arbeid)
Heeft voor de zorg gekozen omdat zoals hijzelf zegt Er is niets wat zoveel voldoening geeft om deze doelgroep te begeleiden, het aan en bijleren van allerhande vaardigheden, het begeleiden en kijken waar de mogelijkheden liggen van ieder persoon, maar het belangrijkste vindt hij dat iedereen met plezier naar het werk en ook met een lach naar huis gaat. Het bieden van structuur, veiligheid en rust is zijn uitgangspunt. Het onderhouden van contacten met ouders, verzorgers en begeleiders vindt Dré ook erg prettig. Zo kan hij lekker snel communiceren en direct aangeven als / of er wat is. Bijvoorbeeld bij spanning of onvrede . Dré zorgt ook mede voor de evaluaties en de zorgplannen van iedere medewerker. Een prima manier om te zien waar de wensen en mogelijkheden liggen van een ieder.

Bryan

Sinds 2012 werkzaam bij Stichting D-A-T (en Zorg voor Arbeid)
Heeft voor deze manier van zorg gekozen omdat hij met de medewerkers/collega‘s lekker de klus op kan gaan. Samen een karwei beginnen en afmaken is veel leuker. Bryan vindt ook;“ Met deze groep mensen, die altijd onderschat worden, een klus starten en afhandelen (tot tevredenheid van de klanten) is veel leuker dan het alleen te doen”. Als Bryan een klus oplevert voor een klant en die is tevreden, bespreekt hij dit altijd met zijn medewerkers/collega‘s. De reactie is er dan altijd een van trots. iedere collega staat dan te stralen. Ook voor Bryan geldt; plezier op en tijdens het werk is heel erg belangrijk, dit zorgt er voor dat er niet teveel spanning in de koppies zit of blijft hangen. Vele klussen zijn dan ook tot tevredenheid van iedereen afgehandeld.

Petrie

Is vanaf het begin verbonden aan ZvA en stichting D-A-T én overal inzetbaar!
Of het nu goederen ophalen, begeleiden van onze collega‘s/medewerkers of het maken van foto‘s van al onze activiteiten is, voor Petrie is het geen probleem. Haar specialiteit is het fotograferen van onze collega‘s/medewerkers en begeleiding. Uiteraard uitsluitend van de mensen die hiervoor toestemming hebben gegeven. Onlangs nog is er hele reportage gemaakt van een van onze collega&lsqou;s in al zijn activiteiten. Tot grote tevredenheid van de collega!

Leo

Sinds medio 2013 werkzaam bij Stichting D-A-T (en Zorg voor Arbeid),
als vrijwilliger verbonden aan onze organisaties. Neemt medewerkers en collega's onder zijn vleugels om ze van alles te leren over computers, programma‘s installeren en alles wat maar met een computer te maken heeft. Het mede beheren en updaten van onze websites is voor hem geen probleem. Zoals Leo zelf zegt: “Heerlijk om met deze mensen te werken en verrassend wat sommige al weten van computers en allerhande soorten programma‘s, ik vind het erg prettig dat ik me bij stichting D-A-T en Zorg voor Arbeid heb aangemeld”.

Arjan

Sinds medio 2005 werkzaam bij Stichting D-A-T (en Zorg voor Arbeid),
als vrijwilliger verbonden aan onze organisaties. Heeft een database ontwikkeld waar de produktie/presentie en alle afspraken online kunnen worden bijgehouden. Uiteraard is Arjan altijd bereikbaar als er een storing o.i.d. is. Arjan heeft het geheel belangeloos voor de stichting en Zorg voor Arbeid gemaakt . Arjan zegt: “Met alle plezier heb ik mijn tijd en energie gestoken in deze databse, het geeft mij veel voldoening dat deze database zoveel werk uit handen neemt van stichting D-A-T en Zorg voor Arbeid.”

Roel

Is vrijwilliger bij stichting D-A-T en ZvA sinds 2014
Roel doet met de collega‘s veel klusjes op de dag dat hij aanwezig is.
Roel zegt zelf: “Fijn dat ik wat kan betekenen voor deze organisaties. Ik vind het ontzettend leuk om met deze jongens/mannen te werken. Inmiddels heb ik met iedereen een goede band opgebouwd en verloopt de samenwerking prima”!
Wij vinden Roel een aanwinst voor beide organisaties. Niets is hem teveel en de collega‘s voelen zich erg prettig bij hem. Tevens heeft Cees het geduld om iedereen wat te leren.

Johan

Sinds december 2017 werkzaam bij stichting D-A-T
Heeft in overleg met André en onder de bezielende leiding van Leo de websites van Stichting D-A-T en Zorg voor Arbeid ontworpen. “ik vind dit leuk om te doen en zou dit als dat mogelijk is dat blijven doen voor klanten”.

Stagiaires

Er zijn ook de nodige stagaires die met plezier hun dag invulling geven. Uiteraard wisselt dit regelmatig. Hetzelfde geldt voor “onze” stagemensen. Deze mensen komen van Capabel Holding en ROC Mondriaan en vinden bij beide organisaties een praktische gerichte stageplaats.